W holu głównym znajduje się Punkt Informacji. Pracownik/czka na tym stanowisku udzieli wszelkich niezbędnych informacji i odpowie na pytania. Wizytę ułatwią poniższe Przewodniki, które można również pobrać w Punkcie Informacji.
Ekspozycję zwiedza się z audioprzewodnikiem. To proste w obsłudze urządzenie ze słuchawkami, które oprowadza po ekspozycji. Jest on wydawany dla każdego, kto zakupił bilet na ekspozycję. Do wyboru są dwie ścieżki: indywidualna (dla osób dorosłych) oraz rodzinna. Pracownicy/czki przeprowadzą krótką instrukcję używania audioprzewodnika.
W Śluzie Katedralnej można wypożyczyć audioprzewodnik, który oprowadzi nas po poznańskiej wyspie. Do wyboru są dwie ścieżki: indywidualna (dla osób dorosłych) oraz rodzinna wydawana z torbą odkrywcy. Znajdują się w niej zeszyt zadań oraz lupa i kompas, dzięki którym można poznawać Ostrów Tumski i rozwiązywać zadania.
W Śluzie Katedralnej prezentowane są bezpłatne wystawy czasowe, które można zobaczyć w godzinach otwarcia Bramy Poznania.
Brama Poznania to nie tylko nowoczesna ekspozycja, ale także wykwalifikowany i pomocny personel. Pracownicy i pracowniczki Biura Obsługi Klienta (BOK) w charakterystycznych niebieskich koszulach chętnie odpowiedzą na każde pytanie. Wysokie kwalifikacje uzyskali podczas cyklu szkoleń według międzynarodowego standardu ECHOCAST, a doświadczenie — poprzez obsługiwanie i oprowadzanie grup o różnych potrzebach.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.