W holu głównym znajduje się Punkt Informacji. Pracownik/czka na tym stanowisku udzieli wszelkich niezbędnych informacji i odpowie na pytania. Tutaj znajduje się punkt obsługi osób z dysfunkcją słuchu. Dzięki wideopołączeniu informacje są tłumaczone na polski język migowy. Usługa tłumacza on-line jest bezpłatna, a połączenia można realizować w poniedziałek, środę, czwartek od 8.00 do 20.00, wtorek i piątek od 8.00 do 18.00.
Punkt powstał dzięki współpracy z mazowieckim oddziałem Polskiego Związku Głuchych.
Zachęcamy również do kontaktowania się poprzez SMS pod nr tel. 571 267 308 z koordynatorką dostępności Lucyną Kaczmarkiewicz.
Ekspozycje główna zwiedza się z audioprzewodnikiem. Mamy możliwość podpięcia pętli indukcyjnych, które wzmocnią dźwięk aparatu słuchowego. Pętla wydawana jest razem z audioprzewodnikami.
Filmy wyświetlane na naszej ekspozycji tłumaczone są na język migowy (tłumacz migający wgrany w tło filmu).
Brama Poznania to nie tylko nowoczesna ekspozycja, ale także wykwalifikowany i pomocny personel. Pracownicy i pracowniczki Biura Obsługi Klienta (BOK) w charakterystycznych niebieskich koszulach chętnie odpowiedzą na każde pytanie. Wysokie kwalifikacje uzyskali podczas cyklu szkoleń według międzynarodowego standardu ECHOCAST, a doświadczenie — poprzez obsługiwanie i oprowadzanie grup o różnych potrzebach.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.